Jag har fått flera (snälla) mail och PM angående den här tråden. Hälften vill att jag ska ta bort den och den andra hälften har bett mig att den ska få ligga kvar. Eftersom den startades i ett gott syfte och inte har urartat som de tidigare har jag beslutat mig för att låsa den istället. Det innebär att den kommer att finnas kvar men ingen kan längre skriva i den.
Jag har tidigare kommenterat det här med ”anonyma mail” men eftersom det fortfarande ställs frågor om det vill jag försöka förklara saken lite tydligare.
Det är i princip helt omöjligt att skicka anonyma mail, det är inte som i verkliga livet där man en mörk natt kan smyga ut till Postens låda och lägga på ett anonymt brev. På Internet är man aldrig helt anonym, det går alltid att spåra vem som gjort vad. Det är bara en fråga om tid och resurser. Allt man gör efterlämnar spår som leder till den dator och uppkoppling man sitter vid. Även om adressen ser kryptisk ut går det alltid att få fram uppgifter var mailet verkligen kommit ifrån och vem som skickat det.
I och med detta hoppas jag nu vi kan få slut på det här och gå vidare. I övrigt hänvisar jag till mitt sista inlägg i tråden ” Hoppsan, Vart tog diskussionen vägen?”
--------------------
|