hm sitter och fnular på att ni säger att glaskroppen lossnar.......
det som är glaskroppen är gélen som vi ha inne i ögat...det som håller ögat i den formen som den ska vara, det som händer för oss alla när vi blir äldre är att den skrumpnar därav kan det upplevas som att vi tex "ser" svarta flagnor tex som åker runt inne i ögat,
vaför jag kan mycket om det är för att jag var med när min pappa fick näthinneavlossning......
vi åkte akut och glaskroppen var i sådant dåligt skick att dom har gjort stora op på honom(jag var länge och var sjuksyrra för honom)tur för honom att jag var sjukskriven, men jobbat så pass länge inom äldervården så jag kunde ta hand om honom han hade gratis hjälp hemma hos sig...hihi
det dom gjort är att som har tagit borta all gelé och fyllde upp med gas
detta pga av att dom skulle rädda synen akut på honom pga att han var helikopterpilot....
tyvärr så gav det ena det andra på honom trots att det var särskillda läkare för just piloter mm som gjorde allt....
men tagit hand om en med näthinneavlossning samt glaskroppen(som nu är av kroppens egna vätska) har jag gjort och han kan nu allt om detta med mera när det gäller ögonen så vill ni fråga något så fråga på