CITAT (Gita @ 09-02-2007, 20:01)
Det finns ju både bra preventivmedel och dagenefterpiller.
Gita
Inte alltid det räcker Gita, pratar av egen erfarenhet tyvärr
När jag och min man precis träffats så blev jag gravid...jodå vi skyddade oss. Kondomen sprack, fick dagen-efter-piller dagen efter men det hjälpte inte...fick veta efteråt att det är inte alltid de gör det (folk verkar tro att det är klappat och klart om man tar pillret men så lätt är det alltså inte).
Eftersom vi nyss träffats, jag varken hade vettig utbildning eller jobb (=lägsta föräldrapenningen, nu är den 60:-/dag före skatt, vad den var då vågar jag inte ens tänka på) och vi bodde 35 mil ifrån varann vid tillfället så bestämde vi gemensamt att det var det enda rätta att göra en abort.
Vi ångrar oss inte ett dugg, nu när vi ser tillbaka så vet vi att det var det rätta beslutet.
Jag tror inte det är många kvinnor som använder abort som rent preventivmedel. Även om man bestämt sig så är det ju en känslomässig förlust av vad som kunde blivit...man måste vara rätt kall som människa om man bara kan gå in och göra abort efter abort utan att bry sig ett dugg. Jag hoppas i alla fall att såna människor är lätträknade
Hörde förresten för nån månad sen om ett land, kommer tyvärr inte ihåg vilket, som hade förbjudit abort nu. Det har tydligen varit förbjudet innan också förutom vid våldtäkt, incest osv. Nu var ÄVEN DET förbjudet. Det spelade alltså ingen roll om du hade blivit våldtagen eller din farsa satt på dig...du fick inte göra abort ändå
Det spelade inte ens nån roll om det var fara för mammans liv, men hallllåååååå, om mamman dör så dör ju även barnet också???.
Hur sjukt är inte det då???Och vilka är det då som bestämmer dessa sjuka regler....JO, just
MÄN som inte har en j-la aning om vad det handlar om! Usch, vad

jag blir bara jag tänker på det.