Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Köpa frö på nätet?, Frö med posten med flera...
          krullan
          Inlägg 07-02-2007, 22:47
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 34
          Medlem nr: 5 101

Hej alla glada fröälskare!
          Vad anser ni om att köpa fröer via internet? Saker som hifi-prylar och sånt är ju billigare via nätet, men med fröer undrar jag om det inte är tvärtom. Vad tänker ni?
          Sen undrar jag vad ni har för erfarenhet av Frö med posten, en internetbutik i Jonsered, som säger sig vara billigare än de andra.
          Tacksam för svar!
          Krullan smile.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          AndreasBlomquist
          Inlägg 10-02-2007, 05:47
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

CITAT (krullan @ 08-02-2007, 00:01)
          Anledningen att jag frågar är att jag fick ett tips om att frökedjorna kör med rek.priser och att då nätbutikerna inte bryr sig om att sänka priserna, trots att de inte har utgifter för affärslokaler etc. Att det alltså är lite ojuste gentemot kunderna. Och att det av nån anledning inte blivit priskonkurrens på just fröer.

Bara för att det är nätbutiker så innebär ju inte det att de inte har utgifter för lokaler. Ta till exempel fröer.nu som i själva verket är en handelsträdgård.
          Då min egen nätbutik för en liten mängd fröer i år så vet jag ju också vad vinsten per påse är och har man en prismarginal på 1-5 kronor så finns det inte så mycket prissänkningar som man kan göra. Detta gör ju att det också är svårt att konkurrera om priset på fröer.
          Vi försöker liksom många andra antar jag att pressa våra priser till det yttersta. Där jag vet att man kan spara en hel del pengar som kund är väl däremot på portot. Vissa tar ju ut en relativt hög fraktkostnad som brukar vara enhetsbaserad, alltså hur mycket du än beställer så är frakten densamma. Det är ju här som de flesta nätbutikerna kan tjäna pengar utöver de pengarna som tjänas in vid försäljningen av varor.

Ta och väg ditt kuvert med fröer som du beställer hem nästa gång och så kollar du hos Posten hur mycket det kostar att skicka och sen jämför du det med den portokostnaden som fröfirman tog..

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2025, 22:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon