Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hej *bugar och bokar*, presentation av en nybliven husägare
          Killensomvillhag...
          Inlägg 09-10-2003, 13:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 508
          Medlem nr: 2 423

Efter att ha varit inne och tagit del av era frågor och svar tänkte jag våga mig in i dialogen.

Då jag i skrivande stund håller på att anlägga en gräsmatta på ca 1200 kvm samt ett trägårdsland på 120 kvm så behöver jag en massa inspiration biggrin.gif

Kanske behöver jag även någon som bromsar mig i mina vilda planer huh.gif ?

Jag bor i Vallda nära Gbg och har byggt på en gammal åker så jorden är av god kvalite och dessutom har jag någorlunda tillgång till andra trädgårdar att ta skott och plantor från.

I form av nyttoväxter har jag idag 4 röda vinbär, 4 svarta vinbär, en hybrid svartavinbär/krusbär, 3 små äppleträd, 2 mindre plommonträd, 1 litet päronträd.

På vår framsida har jag byggt en "falukorv" av 16 ton kullersten där jag har små rabatter med vintergröna växter.

Nu när vintern börjar närma sig har jag börjat frossa i vad mitt trädgårdland skall innehålla. Härligt. dock så påstår min fru att det kommer bli kraftfullt mycket arbete pga det stora landet rolleyes.gif

Min tanke är nu att lägga upp hela landet så att det blir praktiskt att arbeta med det, bla har jag fått tag på gamla cementplattor som jag skall ha i krydddelen så att jag slipper plocka för mycket ogräs.

Så nu vet ni lite om galningen som ställer en massa dumma frågor wacko.gif

--------------------
          Magister Mundi sum!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Killensomvillhag...
          Inlägg 10-10-2003, 09:08
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 508
          Medlem nr: 2 423

Gjorde förresten en upptäckt igår när jag gick runt och tjuvkika på grannarnas tomter. Vår granne har tre bikupor biggrin.gif

Förhoppningsvis slipper jag polinera själv då, det borde väl de små rackarna sköta?

--------------------
          Magister Mundi sum!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 07:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon