Jag ringde ögon i morse och de ville titta på mig idag så nu har jag varit där. Det var som jag trodde att glaskroppen lossnat i vänster öga. Näthinnan såg dock o´key ut som tur var. Jag berättade för sköteskan om grumlingen i höger öga men inne hos läkaren sa det bara swish så var det klart. De har dock kollat grumlingen väldigt noga där jag bodde tidigare.
Jag har terminalglasögon men inte till denna datorn eftersom den är så långt bort. Mina krångliga ögon har gjort att jag har en uppsättning glasögon med olika styrkor. För det mesta har jag progressiva med -3 däruppe och -1,5 där nere. Får dock linskramp om jag läser med dem på mig. Optikern sa att det blir för stor fall om jag har ännu svagare i läsdelen och dessutom ser man ju inte var man sätter fötterna.
Läkaren sa att hjärnan vänjer sig vid glaskroppsavlossningen och att jag skulle komma direkt om jag såg blixtar eller gardiner.
Det var ju intressant att få veta att det kan se annorlunda ut som för dig KjellePelle. Var det ändå så tydligt så att du sökte för det med en gång?
Vet du varför du fick näthinneavlossning? Hur bra ser du idag? Det måste ha varit en förfärlig pers under tiden det pågick.
|