CITAT (Reserv @ 13-02-2007, 10:34)
QUOTE]
Ursäkta Christa men jag måste bara få fråga....

Det du själv arbetar med, är det nån typ av marknadsundersökningar eller???

Måste juh säga att du ställt väldigt mycket ingående frågor här på odla

Rent intresse eller bara å yrkets vägnar??

Jag har alltid haft ett stort intresse för samhällsfrågor. Jag funderar alltid på någonting. Forumet ger mig möjlighet att få svar och synpunkter från allmänheten på ett sätt som jag inte har möjlighet till annars.
Det är den ena sidan av saken. Den andra sidan är att jag just nu har friår från en arbetsplats som näst intill tagit död på mig. Jag fundera nu på vad jag skulle kunna jobba med istället. Mina ögon krånglar och min nacke värker så det är inte så lätt. Idag är det precis så att jag kan lista ut vad det står på skärmen men för att skriva behöver jag inte se.
Det jag är bra på som inte alltför många kan är att hålla föredrag. Har tittat på det här med stress och vad det kan ställa till med men jag känner mig stressad bara jag tänker på det så i så fall måste jag kombinera det med något positivt. Därför ställde jag frågan idag. Det skulle vara roligt att kunna lyfta fram de goda arbetsplatserna och varför de är bra.
Min egen arbetsplats var rena katastrofen med en chef som konkurrerade med dem han skulle vara chef över. Jag hade en ganska ovanlig tjänst så det var inte så lätt att byta så jag blev kvar i 16 år. Med facit i hand var det idiotiskt. Jag tror det är många människor som går kvar alldeles för länge på dåliga arbetsplatser.
Ser med spänning fram emot fylliga beskrivningar av hur det ser ut hos er andra. Intressant också om det är inom offentlig eller privat sektor. Stort eller litet företag.