CITAT (Christa @ 13-02-2007, 11:13)
Det jag är bra på som inte alltför många kan är att hålla föredrag. Har tittat på det här med stress och vad det kan ställa till med men jag känner mig stressad bara jag tänker på det så i så fall måste jag kombinera det med något positivt. Därför ställde jag frågan idag. Det skulle vara roligt att kunna lyfta fram de goda arbetsplatserna och varför de är bra.
Min egen arbetsplats var rena katastrofen med en chef som konkurrerade med dem han skulle vara chef över. Jag hade en ganska ovanlig tjänst så det var inte så lätt att byta så jag blev kvar i 16 år. Med facit i hand var det idiotiskt. Jag tror det är många människor som går kvar alldeles för länge på dåliga arbetsplatser.
Jag känner verligen igen mig i din berättelse Christa!! Hoppas att du kommer att hitta den perfekta arbetsplatsen
Jag har arbetat som lärare i många år. Arbetsmiljön har blivit mer och mer ohllbar. De senaste fem-sex åren var jag anställt på ett företag där delägarna bokstavligen slet varandra i stycken, övervakade de anställda, visade sig vara gynna vissa och missgynna andra både vad gäller löner och andra förmåner och arbetsuppgifternas omfattning
Jag var kvar ganska länge, "överlevde" den ene delägaren efter den andre. Dom slet varandra bokstavligen i stycken...Lägg därtill en arbetssituation med extremt många barn med särskilda behov / i behov av extra stöd och du kan räkna ut hur lärarlaget mådde!
Skolan finns kvar men jag har hoppat av, kände att jag inte kunde tillgodose elevernas behov längre och inte mina egna heller!
Det sista året hade jag 11!!!! olika grupper som jag undervisade, jag gick till skolan strax efter klockan sju på morgonen och kom hem halv sex. Sen började läsningen av det eleverna skrivit, rättningar, förberedelser för morgondagen....varje kväll till klockan 23-24, ibland längre. De nationella proven rättade jag på nätterna fam till klockan 3-4!
När jag kom hem klarade jag precis av att laga mat till familjen men sedan såg dom inte mig mera den kvällen. Min lediga dag var lördagen då jag handlade, städade, tvättade
Jag va
I somras hoppade jag av och mina tonårsbarn är väldigt glada för att ha fått en mamma och även min man tycker att jag har gjort rätt i att sluta på ett sjukt föredrag.
Christa du är ju bra på att hålla föredrag - det är ju iaf en början. Spinn vidare på det...
Hoppas min lilla berättelse har varit till nån hjälp
Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel.
Henry Miller (1891-1980)