Jag blir arg

varje gång jag öppnar en blaska, spelar ingen roll vilken, fördomarna är cementerade överallt....(OK, generalisering, det finns säkert de som försöker bättra sig). Senast igår var det en reklambild/text i Sköna Hem, det var Tylö Bastu som gjorde reklam...En bild på en vacker, blond, ung kvinna och texten: I namnet Tylö finns ett löfte om kommande njutningar". Det är ju så man kan spy!

Men det är ju såklart män, män eller kvinns som måste tänka/vara som män som jobbar med reklam. (Obs! Generalisering).
Tyvärr börjar påverkningar redan i vaggan, reagerar man (se där, t.o.m. ordet man använder jag i betydelsen = människa) är jag bråkig, osexig eller dum i huvudet.
Det här ämnet har fått mig att "gå igång" riktigt ordentligt några gånger...(många).Har både jobbat med reklam och varit redaktör för en kulturtidskrift, så jag vet hur svårt det är att bryta trenden....
Dessvärre tror jag att inte heller jag är förskonad från slentrianmässiga reaktioner/åsikter som i grunden är diskriminerande, men när man! blir medveten om hur det är ställt kan man! åtminstone FÖRSÖKA bättra sig...
Puh! Skönt att få det sagt!