Jag har prövat utesådd ett stort antal gånger med mycket sorgliga resultat varför JAG inte kan använda den metoden . De gror ute -ibland i mars, varpå de naturligtvis genast fryser
de gror i maj juni först -och är ynkligt små hela sommaren - klarar inte vintern
de gror öht inte alls
De gror -ska skötas hela sommaren -höstplanteras -inte bra med höstplantering i hög zon Jag vill ha stora fina plantor i maj därav sår jag som jag gör Andra ska göra på det sätt som bäst passar dem Det är på intet sätt " lättare" att så och ställa ut sådderna , en uttorkning av frösådden på våren ute ,så är det kört -de måste passas lika mycket -men senare bara .
Dessutom utgör jag ifrån att frågar man vill man ha svar- Ett svar som alltid kommer att vara subjektivt -sen gör man ändå som man vill Detta är ett forum -ingen exakt vetenskap
Jag tycker inte att vi stressar varandra - jag tror faktiskt att varje nybliven odlare måste ha en period av "förtidig sådd av Ipomoea , med blommor till påsk " Detta sker aldeles oavsett hur många goda råd som än gives -det är en del av odlandet
Jag undrar lite vad du menar Åsa ? Man lär sig för all del av sina misstag men ibland önskar jag att man åtminstone fick komma på dom själv " ? K
--------------------
Kerstin
Ut sementem feceris, ita metes (Cicero)
|