CITAT (kerstin z5-6 @ 14-02-2007, 18:54)
Jag tycker inte att vi stressar varandra - jag tror faktiskt att varje nybliven odlare måste ha en period av "förtidig sådd av Ipomoea , med blommor till påsk "
Detta sker aldeles oavsett hur många goda råd som än gives -det är en del av odlandet
K
Precis så tror jag också att det är. Jag är helt övertygad om att en del av forumisterna här är på tok för tidigt ute med vissa sorter, men där har man ju varit själv! Eftersom det är så roligt. Oftast så är det när något inte lyckades som börjar fråga sig "Varför" och då är man mottaglig för råd. Ett sånt här forum hade varit guld värt för mig när jag började min odlarbana, men då hade vi ingen uppkoppling till nåt internet överhuvudtaget.
Sen tycker inte jag att det måste finnas en motsättning mellan inne-och ute -såddare. Det ena utesluter väl inte det andra? Själv ägnar jag mig mest åt utesådd av perenner, av rent praktiska skäl eftersom jag också vill odla tomater, chili blommor mm och de MÅSTE stå inne. Så perennerna får hålla till ute, mest...