könsroller är värst i reklam,och det i reklam för barn
_det_ blir jag vansinnig över
man kan som vuxen välja bort de tidningar som inte uppfyller ens krav
men som barn,så är man så utelämnad och liten
alla generaliseringar drabbar de minsta mest,då barn inte har samma insikt som vi vuxna de har inte insett att det bara är reklam och att reklamens värld är totalt olik deras
det vi som kämpar mot all typ av könsgeneralisering,könsroller och allt inom dom ramarna kan göra är att klaga
maila tidningarna,prata om hur man upplever reklamen
om tidningar som har könsrollsmanifesterande reklam får klagomål och tryck från konsumenten,så kan de utöva ett tryck mot reklammakarna
visst finns risken att man blir sett som en gnällis,men det får man ta
dessutom kan man ju vända sig till ett ombud
nu vet jag inte om det är konsumentombudsmannen,diskimineringsombudsmannen eller något annat
jag har för mig att tex klädföretaget Joseffsons blev fällda för att flickor och pojkar framställdes så generaliserande
flickor med söta kläder,och passiva lekar
pojkar med tuffa vapen på kläderna,och posé som förandledde till att "här ska det busas"
isch,om jag ändå kom ihåg vad för ombudsman det var

/Nina-glömsk