CITAT (Ophelia @ 15-02-2007, 10:57)
CITAT (Evgeni @ 15-02-2007, 10:47)
Jag vet ärligt talat inte hur jag ska svara på ditt inlägg. Tycker bara att det är så sorgligt att vi medmänniskor har så svårt att sätta oss in i varandras situation.
För 20-år sen hade jag kanske hållt med Gita............för 15-år sen hade jag kanske hållt med dig..................I dag litar jag bara på mig själv.....och mina egna känslor
Ps. En stor kram till dig Helen i Skåne för det sista stycket som börjar med att ......."Jag mår bra.....................

:wub:
Men vad är det som gör att du upplever att jag har svårt att sätta mig in i andras situation? Kanske det är så att jag vet alltför väl hur det är att hamna i en situation där situationen är mycket farlig för ens eget liv och hälsa. Det som är viktigt är väl att man vet att man som vuxen har ett val. Och för att kunna komma vidare i livet och börja må bra är det viktigt att veta om det. Jag är ingen kallhamrad människa som tror att livet går på en rak räls, däremot vet jag att det är mitt alldeles egna ansvar att ta hand om mig och mitt liv.
Jag tror inte alls att du har svårt att sätta dig in i andras situationer, men du och jag kanske inte pratar samma språk?

Du säger fortfarande att man som vuxen vet att man har ett val! Men , tänk om du inte har det då?!?
Tänk om du plötsligt ser dig själv i spegeln och inte har en aning om vem det är du ser?!
Tänk om du öppnar kylskåpsdörren, och ser en massa mat, men du har ingen aning om vem som stoppat in den?
Har du valt det?!
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!