Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Till hund och kattägare
          Stefan_S
          Inlägg 18-02-2007, 13:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 116
          Medlem nr: 9 012

- Förstår din katt alt hund vad du säger, dvs förstår djuret ordens innebörd?

- Om djuret inte förstår ordens innebörd, kan det ändå förstå utifrån ditt röstläge/din kroppshållning?

- Har katten resp hunden något minne av vad som hänt för t.ex 3 timmar sen? 3 månader tillbaka?

- Kan en katt resp hund känna ånger för något den gjort?

Vad tror du?

--------------------
          "Carpe diem quam minimum credula postero"

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Inga från Närke
          Inlägg 18-02-2007, 13:50
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Har visserligen inget djur just nu men jag svarar JA på samtliga frågor.

1, Beror nog lite på vilka ord. Sitt,Ligg o.s.v. är väl helt klara att de förstår i allafall hunden. Jä... hund kan nog vara svårt för en hund att förstå vad ordet betyder. Ser även på grannarnas hundar om man t.ex. säger ska vi gå hem nu så om hunden ligger ner så reser den sig och börjar gå iväg

2. Visst kan de förstå att man är arg om rösten höjs eller om rösten är mjuk då är man snäll. De kan ju även trösta om de ser att matte eller husse är ledsna, i allafall de jag känner har jag sett detta.

3. Visst har de minne. Mitt barnbarns hund blev biten av en svart hund och sedan dess gillar han inte svarta hundar av någon ras. När det gäller katt så kommer de ihåg om någon hund t.ex. jagat dem och då kanske inte är så pigga på att träffa hundar igen.

4. Om det är ånger de känner är ju svårt att veta. När jag hade katt och den hade kissat på annat ställe än i kattlådan så nog visste den att det var fel, för när jag kom hem så sprang den och gömde sig innan jag sett det.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 23:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon