Sent om sider dyker även jag in i denna tråd. Har alltid gillat att skapa med händerna vare sig det gäller att sy snickra eller odla.
Det senaste året har snickrandet framförallt bestått av att bygga till vårt hus. Jag har har stått för det mesta av ritnings- och planeringsarbetet men själva byggandet har vi (jag, sambon och svärfar) hjälpts åt med.
Innan husbygget startade snickrade jag mest möbler, hittade bilder på två av dem. Bänken är tillkommen efter ett skriande behov av att ha någonstans att förvara de pappkassar som vi sorterar burkar, kartong, tidingar osv i, blev samtidigt en bra sittmöbel i hallen.
Båda möblerna är tyvärr ännu så länge trävita (jag tycker nämligen att måla är såååå trist

) men snart så skall det också göras. Vill dock inte bara smeta på färg hur som helst utan skulle vilja prova lite olika dekorationstekniker men då måste man ju ha rätt gott om tid...

Ps. jag skall snart börja en studiecirkel för att lära mig svetsa, skall bli SÅ kul. Då kan jag äntligen bygga de där klätterställnignarna till kaprifolen jag har drömt om...
Odlar i kall zon 3.