|
fruberglund
30-07-2006, 14:55
Den här nya trappan på baksidan har JAG byggt helt själv. Ingen man som hjälpt mig. Tycker ofta att många här skriver att deras man har byggt det och det men bygger ni inget själva? Jag tar i alla fall saken i egna händer om mannen är för långsam, jag är även sån så jag vill göra saker själv så vet jag att det blir ordentligt gjort = inget fuskbygge. Trappan kanske inte är helt proffsigt gjord men jag tycker den är fin och den kommer hålla att gå på i många år framöver. Jag är i alla fall stolt över den! Är det fler av er tjejer som byggt nåt själva? Visa det i så fall här (Jodå, ni män är också jätteduktiga men nu var det oss tjejer det gällde  )
En trappa, minsann, som ju är lite svåra att bygga... har jag hört. Fin! Jag har byggt en båt en gång... fast jag har ingen bild på den... vilket nog är lika bra det... Men i alla fall! Annars är det mest pojkvännen som bygger när det ska till att bli nybygge. Möjligen att jag borrar och skruvar lite... men herr ingenjören släpper ogärna såg och hammare och ser allmänt fjärrskådande ut när han bygger, så då går jag in och bakar bröd i stället... Fast det kanske blir annorlunda när hönshuset ska byggas, men det hänger det nog på mig i så fall, att ta för mig!
Fantastiskt och grattis och tjusigt!  Såklart att tjejer också kan - utom jag då kanske  men jag vill så gärna kunna göra sånt där! Fast egentligen är det ju totalfel att gratulera dej till att ha gjort en trapp alldeles själv. Det ska ju vara helt naturligt egentligen. Nu blev jag väldigt inspirerad och om det inte hade kommit några regnstänk just nu skulle jag gått ut och mätt upp den nya spaljen till druvan. Men som sagt, det är ju inte väder till sånt.... Liksom....
Karrolina
30-07-2006, 18:25
Ja jag har inte byggt något.. Men jag har kaklat om i köket, tapetserat i alla rum, putsat skorstenen, målat om huset mm. Fast byggandet får sambon stå för för det är så urbota trist tycker jag. Och något ska väl han göra också...
fruberglund
30-07-2006, 19:17
CITAT (Karrolina @ 30-07-2006, 19:25) Ja jag har inte byggt något.. Men jag har kaklat om i köket, tapetserat i alla rum, putsat skorstenen, målat om huset mm. Fast byggandet får sambon stå för för det är så urbota trist tycker jag. Och något ska väl han göra också...  Har du rätt i Fast jag har också kaklat och tapetserat. Är nog mest att jag är ett litet kontrollfreak också Jag tycker det är skitroligt att bygga sånt här också. Har tänkt bygga både ett växthus och en pergola själv sen (mannen kan på sin höjd få hålla i stolpar när jag skruvar ihop)
Jag bygger gärna vad som helst men måste dessvärre erkänna att det varken blir speciellt rakt eller stadigt eller hållbart eller ens snyggt... Mulle
här kan ni följa mitt snickrande som börjar närma sej slutet nujag har lagt in allt o dokumenterat hur jag renoverar mitt torp alldeles själv utom taket som sönerna hjälpte mej me för tak e tungt o lufta upp nån måtta får de vara attans snygg tarpp du gjort iallafall jag älskar att snickra
 Visst kan tjejer!!! , Jag har inte giort nå stor bygge precis, Men, kanin hus, stuga till katten, Det senaste bygget blev en liten troll stuga (bilden) Sen har jag målat om huset,(gubben bröt foten när han välte med en skylift, Då vi klädde om huset), Det var bara att ställa sig på stegen, Fogat ,målat hela hallen, källaren mm,mm Visst är det kul,
*Felix matte*
30-07-2006, 22:04
Jag har alltid gjort sånt som karlar gjort  Varför skulle jag inte. Därför har alla tre döttrar fått lärt sig både hur man spikar och borrar samtidigt som de också fått lärt sig bakkonst och matlagning lika som sonen. Fin trappa fru Berglund
fruberglund
30-07-2006, 22:22
CITAT (Felix matte @ 30-07-2006, 23:04) Jag har alltid gjort sånt som karlar gjort  Varför skulle jag inte. Därför har alla tre döttrar fått lärt sig både hur man spikar och borrar samtidigt som de också fått lärt sig bakkonst och matlagning lika som sonen. Fin trappa fru Berglund  Vilket jobb du gjort Oldwolfie!!! Min man tyckte det var fint med det mörka taket mot träväggarna. Du är duktig du Precis vad jag menade Felix matte! Pappa har lärt mig både elektronik, snickra, ja det mesta. Har nog fått intresset från honom. Sen så har jag lärt mig mycket själv och logik kommer man långt på  Är man osäker kan man alltid läsa sig till det mesta också. Klart karlarna ska lära sig baka också  Tog mig friheten att förstora din bild tarzan...vilken söt liten stuga och trollet med
Jaa såklart!  Måla och tapetsera kan jag ju, och gjuta nåt tjusigt pynt, eller göra blomstöd av armeringsjärn, sånt kan jag. Och hålla i och hjälpa till när det byggs här, det kan jag också. Men steget från det till att bygga min egen trapp är nog ganska långt. Eller svetsa ihop en rosenbåge. Eller mura en grill. Men det kanske kommer, jag har ju faktiskt inte testat om jag öht kan svetsa. Oldwolfies bygge har jag beundrat många gånger!
CITAT (Berith @ 31-07-2006, 08:51) Jaa såklart!  Måla och tapetsera kan jag ju, och gjuta nåt tjusigt pynt, eller göra blomstöd av armeringsjärn, sånt kan jag. Och hålla i och hjälpa till när det byggs här, det kan jag också. Men steget från det till att bygga min egen trapp är nog ganska långt. Eller svetsa ihop en rosenbåge. Eller mura en grill. Men det kanske kommer, jag har ju faktiskt inte testat om jag öht kan svetsa. Oldwolfies bygge har jag beundrat många gånger!  tackar för dom orden tror absolut att du kan de gäller bara att bestämma sej för o börja för de kan te sej väldigt stort innan men tar man de sedan en bit i taget så blir man rätt förvåbad över vad man kan o GLAD också idag ska jag dra iväg o måla golvet så de blir bra färg på de sen ska jag snickra ihop köket sen kan man ta de hela i besittning jag fortsätter rapportera på handarbetsajten snart snart e de klart jippie tjejer kan jajamensan o killar kan ju me
CITAT (Berith @ 31-07-2006, 08:51) Men det kanske kommer, jag har ju faktiskt inte testat om jag öht kan svetsa.  Om du aldrig har svetsat så kan du nog inte säga att du "kan" svetsa, däremot kan du lära dig att svetsa precis som vem som helst Jag kan tyvär inte skryta med några egna snickerier, eftersom jag och min man brukar snickra tillsammans om det ska snickras något. Det senaste jag har byggt någorlunda själv är en lampa, och den gjorde jag av ståltråd och tyg. Jag kommer inte ens ihåg om jag skruvade ihop lampsockel och sladd sjäv eller om min man gjorde det. Jag kan göra det själv, men han brukar erbjuda sig att göra det och då låter jag honom göra det eftersom jag är lat
CITAT (yrian @ 30-07-2006, 16:19) En trappa, minsann, som ju är lite svåra att bygga... har jag hört. Fin! Jag har byggt en båt en gång... fast jag har ingen bild på den... vilket nog är lika bra det... Men i alla fall! Annars är det mest pojkvännen som bygger när det ska till att bli nybygge. Möjligen att jag borrar och skruvar lite... men herr ingenjören släpper ogärna såg och hammare och ser allmänt fjärrskådande ut när han bygger, så då går jag in och bakar bröd i stället... Fast det kanske blir annorlunda när hönshuset ska byggas, men det hänger det nog på mig i så fall, att ta för mig! Jaså ... jaja ... ok då ... Men du Yrian, du är lite väl blygsam nu för jag vet att du renoverat din mammas sommarstuga, byggt en komplett segelbåt från bara brädor  , renoverat stora delar av huset du bor i idag och så vidare ... Mina samarbetssvårigheter beror inte på att jag misstror din hantverksskickligthet utan på att jag inte riktigt vet vad jag bygger förrän det är klart.  Här finns gott om jobb att utföra i gamla skruttiga huset och jag har ju antytt att jag ska lära mig att baka bröd så rollerna kanske är ombytta innan du vet ordet av.  Fru Berglund : Tjusig trappa ! Klart att kvinnor kan ! Tråkigt att det ens skall behöva sägas ...
Äsch... Du glömde mammas lägenhet, förresten. Och jag vill ju inte byta roller, jag vill göra både och... ju...
Karrolina
31-07-2006, 19:53
Man kan ju göra allt! Bara man vill. Det är väl det det liksom hänger på. Det är därför jag målar och ytrenoverar men sambon snickrar. För jag VILL INTE lära mig! Moget va? Fast jag är ju bara 27 så jag har rätt att vara omogen tre år till. Minst. Och sen är det en bra uppdelning för vi är båda glada över att ha vårt egna område. En duktig målare och en duktig snickare. Istället för två halvdana amatörer som grälar om hur man ska göra saker!
Fin trappa!  Själv har jag noll lust att snickra så jag låter maken göra allt sånt. Han är så snabb så man hinner knappt blinka innan han är klar. Känns fint med en så händig karl.
fruberglund
01-08-2006, 10:02
gammelnalle
02-08-2006, 20:06
Snyggt jobbat fru B... önskar att min trappa blir lika snygg. Hur mycket kostade den? (Jag menar INTE att hyra hantverkare!!  utan i material) b
fruberglund
02-08-2006, 21:15
CITAT (gammelnalle @ 02-08-2006, 21:06) Snyggt jobbat fru B... önskar att min trappa blir lika snygg. Hur mycket kostade den? (Jag menar INTE att hyra hantverkare!!  utan i material) b Ca 1000 kr gick den på. Köpte färdiga vagnstycken 3 stycken eftersom trappan är så bred (134 cm). De kostade 180 kr/st. Sen så var det virke, trallskruv, vinkeljärn, franskskruv, ankarskruv & plattjärn (lite specialbygge eftersom vi redan hade en plattform i metall som vi valde att ha kvar och skruva/fästa trappan emot denna. Lycka till med ditt trappbygge gammelnalle
gammelnalle
02-08-2006, 22:05
CITAT (fruberglund @ 02-08-2006, 22:15) CITAT (gammelnalle @ 02-08-2006, 21:06) Snyggt jobbat fru B... önskar att min trappa blir lika snygg. Hur mycket kostade den? (Jag menar INTE att hyra hantverkare!!  utan i material) b Ca 1000 kr gick den på. Köpte färdiga vagnstycken 3 stycken eftersom trappan är så bred (134 cm). De kostade 180 kr/st. Sen så var det virke, trallskruv, vinkeljärn, franskskruv, ankarskruv & plattjärn (lite specialbygge eftersom vi redan hade en plattform i metall som vi valde att ha kvar och skruva/fästa trappan emot denna. Lycka till med ditt trappbygge gammelnalle  Hinner nog inte i år... håller på att lägga om taket... och NU, just NU regnar det IN.... blött på både väggar , golv och i tak (dock en begränsad yta).... men jag VÅGADE inte lägga asfaltpapp på ett icke helt torrt tak ... är rädd för att det då börjar mögla... lite FUKT har vi alla ropat efter..... men trappa blir det nog.....nästa år... b
emmsing75
03-08-2006, 12:21
Smart kryddhylla fru Berglund! Den ska jag nog kopiera för vi har våra ovanför spisen där de klibbar ihop av värmen och att bygga en hylla o ha på insidan av skafferiet är ju jätte smart att jag inte tänkt på det. Angående ämnet på denna tråd så brukar jag också snickra själv, min erfarenhet är att projekten annars riskerar att dra ut på tiden... Just nu kan jag dock inte komma på något avancerat som jag har byggt, utan det är nog mest enklare saker såsom trätrall, staket, skohylla mm. Fast mesta av projekten gör vi tillsammans eftersom det ofta krävs att man håller i saker mm och då brukar vi gemensamt klura ut hur man bäst löser ev problem. Appropå trätrall så läste jag i expressen om nån ny manick som gjorde att man slapp se skruvarna men samma "problem" löste jag lätt genom att bygga trallen i sektioner och "upp o ner", sen var det lätt att vända på det hela och så var balkongolvet helt slätt utan några upp eller nerstickande skruvskallar. Litet tips bara till er hemfixare...
En annan fiffig ide är att på insidan av kastrullskåpet sätta en list vågrätt, med "ben" mot dörrsidan. Där kan man hänga upp kastrullock, de hänger kvar mha handtaget. Bättre än Ikeas variant där locken halkar ur så fort man öppnar dörren. Gudars så konstigt det blev... är det någon som begrep? Mitt hittils enda snickeri är en stor låda med hjul till änglatrumpeten. Än så länge finns det inge trumpet där men däremot en massa bra-ha-grejer...
CITAT (gammelnalle @ 02-08-2006, 23:05) Hinner nog inte i år... håller på att lägga om taket... och NU, just NU regnar det IN.... blött på både väggar , golv och i tak (dock en begränsad yta).... men jag VÅGADE inte lägga asfaltpapp på ett icke helt torrt tak ... är rädd för att det då börjar mögla... lite FUKT har vi alla ropat efter..... men trappa blir det nog.....nästa år... b Du får väl trappa ner på takläggningen, så hinner du med andra saker också.
gammelnalle
04-08-2006, 18:57
CITAT (Berith @ 04-08-2006, 09:05) Du får väl trappa ner på takläggningen, så hinner du med andra saker också.  nej taket MÅSTE bli klart... det har redan bildats en 2m3 pool INOMHUS!!! men nästa vecka DÅ.... skall det klart.... ....hoppas jag... sen kan jag trappa ner...
CITAT (gammelnalle @ 04-08-2006, 19:57) CITAT (Berith @ 04-08-2006, 09:05) Du får väl trappa ner på takläggningen, så hinner du med andra saker också.  nej taket MÅSTE bli klart... det har redan bildats en 2m3 pool INOMHUS!!! men nästa vecka DÅ.... skall det klart.... ....hoppas jag... sen kan jag trappa ner... va typiskt o vilken otur att de inte blev torrt just då men hoppas de torkar uppp ordentligt nu
netaave
05-08-2006, 00:09
Va duktiga ni är, jag har snickrat småsaker som barbiemöbler till tjejerna, en dubbelsäng med lite krusiduller och knoppar på sänggavlarna, en vagga i samma stil, bord, 2 pinnstolar och en gammaldags pall. Nu är barbietiden över och sakerna har gått till barnbarnet. Har även gjort en vägghängd trådrulleförvaring där även spolarna får plats och en låda under för sax måttband m.m. snodde idén ur någon hobbykatalog. En postlåda med plexiglasbotten har jag också gjort, tvestjärtarna trivs inte när det är ljust, därför kom den till.
CITAT (gammelnalle @ 04-08-2006, 19:57) CITAT (Berith @ 04-08-2006, 09:05) Du får väl trappa ner på takläggningen, så hinner du med andra saker också.  nej taket MÅSTE bli klart... det har redan bildats en 2m3 pool INOMHUS!!! men nästa vecka DÅ.... skall det klart.... ....hoppas jag... sen kan jag trappa ner...  Ujujuj för att ha en pool inomhus, jag tycker det är tillräckligt jobbigt med damm under sängen.
Då vi byggt nytt hus skulle det aldrig blivit klart om bara mannen snickrade. ;-) Så visst har jag snickrat, målat, kaklat... Han har fått ta det tyngre jobbet och han är snabbare med hammaren än jag. Men annars har vi gjort 50/50 av bygget. Fast nu snickrar han mer än jag. Han är snart klar med vedboden/förrådet och jag har istället varit gravid och fött oss en son (3 veckor gammal nu). Att föda barn är ju inte illa pinkat det heller! :-D Det kan inte män göra, än...
gammelnalle
05-08-2006, 13:08
CITAT (Berith @ 05-08-2006, 08:44)  Ujujuj för att ha en pool inomhus, jag tycker det är tillräckligt jobbigt med damm under sängen. du är för rolig... den borde jag tänkt ut själv... ja se kvinnor kan... och ARIES!!! Grattis till krabaten.... men nog behövs en man för att SKAPA liv?? CITAT Att skapa liv är ju inte illa pinkat det heller! :-D Det kan inte män göra, än... b
Tack för tipset på kastrullocksupphängningen, Sollan. Det är redan fixat. Dock inte av mig denna gång. Den tjocka magen stoppar de flesta aktiviteter nu - fast det är nog inte så länge kvar tills bebisarna kommer (fast sedan hinner jag väl inte snickra...)
Inga från Närke
06-08-2006, 21:38
CITAT (Aries @ 05-08-2006, 11:09) .......och jag har istället varit gravid och fött oss en son (3 veckor gammal nu). Att skapa liv är ju inte illa pinkat det heller! :-D Det kan inte män göra, än... Grattis till sonen, ser fram mot lite bilder i tråden Småprat och odlababy.
fruberglund
07-08-2006, 09:01
CITAT (ejjan @ 06-08-2006, 22:20) Tack för tipset på kastrullocksupphängningen, Sollan. Det är redan fixat. Dock inte av mig denna gång. Den tjocka magen stoppar de flesta aktiviteter nu - fast det är nog inte så länge kvar tills bebisarna kommer (fast sedan hinner jag väl inte snickra...) Jag hinner snickra med en 8-månaders men det är klart...tvillingar är ju minst dubbelt så mycket jobb  Pappan får väl ta över en stund, min man har passat Isak när jag har målat huset och byggt trappan  Jodå, karlar är bra att ha ibland Fast det är först nu man haft lust att göra saker, när de är färska så vill man ju bara mysa och sitta och titta på dem när de sover...de är ju för underbara de små Och som Inga sa...glöm inte att lägga in bilder på era små underverk, både Ejjan och Aries, här är tråden Forumbebisarnas alldeles egna tråd
Tack för gratulationerna. Nu finns bilder under den länk som fruberglund skrev.
fruberglund
08-08-2006, 12:14
Kilar genast dit
nu e jag färdig i torpet för i åro jag e så himelskt glad o lite förvånad över att JAG har gjort allt detta själv känner mej mäkta stolt o nöjd o glad ska ni veta nu kommer snart hösten o jag kanske får lite tid över till er här på odla igen för jag har verkligen försummat er men ni ser vad jag gjort så jag kanske är förlåten kolla gärna in alldeles från börja o se hur torpet såg ut dåå förra året då jag började min renovering då va de oanvändbart nu vill man gärna att de ska regna så man kan sitta inne o gona sej eller hur
Oj, denna tråden hade jag missat! Så duktiga vi är tjejer!! Jag vill också vara med och "skryta": Jag behövde en bänk i mahogny. En given höjd (för att stämma med TV-bänken ej i bild), en given längd (för att stämma med ljusrampen) och ett givet djup (för att stämma med glasskåpet). Dessutom fick det inte kosta en förmögenhet...  Lite närmre:  Roligast var nog när jag gick till brädgården och skulle ha virke. Hade gjort en mall modell "lägga ut mönsterdelar på tyget" för att få så lite spill som möjligt. De hade löjligt nog jätteroligt åt detta. "Är det pepparkakor du skall göra?" Nåja, skrattar bäst som skrattar sist. Jag blev i alla fall nöjd. När jag ändå är i gång. Behövde precis som Fru Berglund en kryddhylla. Även här var egentligen måtten redan givna, så varför leta ihjäl sig? ´Hyllspetsarna virkade jag också.:
snyggt jobbat o jag gillar att du kan både hamra såga och göra söta grejer som spetsar ,,hihi jajamensan kvinnor kan verkligen hehe kul me mönsterdelarna på brädgårn hihihi,baka pepparkakor ,, jo bra gubbarna fick skratta lite de kan dom behöva,,, skrattar bäst som skrattar sist
fruberglund
16-02-2007, 10:27
Vad duktig du är Ewa- riktigt snyggt!!! Du skulle ju bli möbelsnickare De skrattade åt mig på brädgården också när jag skulle köpa virket till min frösåddshylla. Jag kapar upp det själv, sa jag. Jag ska ha en massa olika längder till min frösåddshylla. Frösåddshylla? *hahaha* vad är det *höhöhö*...  Fick såklart förklara och de kollade på mig som om jag var helt knäpp i huvet  Ja, vi är nog inte så vanliga här, kvinnor som snickrar egna frösåddshyllor
CITAT (fruberglund @ 16-02-2007, 10:27) Vad duktig du är Ewa- riktigt snyggt!!! Du skulle ju bli möbelsnickare  Ja, jag är faktiskt väldigt stolt över min bänk även om den inte platsar i samma liga som Oldwolfies stora projekt. Så jag tackar för berömmet.  Speciellt som flickor inte fick ha träslöjd när jag gick i plugget!!  Det var för farligt. Vi skulle absolut ha syslöjd, och jag hade ingen håg åt det hållet även om jag numera kan tycka att det är lite kul. Jag var "besvärlig" och gick till lite högre ort för att få till en ändring. Resultat: Jag fick ha metallslöjd! Fint om ni hittar någon logik i detta, för jag gjorde det inte och gör det fortarande inte. Säkert samma logik som sade att tjejer inte fick spela ishockey på gympan. Men däremot bandy! Fru Berglund: Har du bild på frösåddshyllan också?
fruberglund
17-02-2007, 11:40
CITAT (Ewa L @ 16-02-2007, 10:36) Fru Berglund: Har du bild på frösåddshyllan också? Japp, här kommer en nytagen bild idag Är riktigt nöjd faktiskt, här kommer nog mina frösådder trivas alldeles utmärkt
CITAT (fruberglund @ 17-02-2007, 11:40) CITAT (Ewa L @ 16-02-2007, 10:36) Fru Berglund: Har du bild på frösåddshyllan också? Japp, här kommer en nytagen bild idag Är riktigt nöjd faktiskt, här kommer nog mina frösådder trivas alldeles utmärkt jättefint åhh om jag bara hade plats så skulle jag bygga en sån så himla bra fast funderar man lite kanske de går o klämma in den nånstans
Katti med torpet
19-02-2007, 12:22
Sent om sider dyker även jag in i denna tråd. Har alltid gillat att skapa med händerna vare sig det gäller att sy snickra eller odla. Det senaste året har snickrandet framförallt bestått av att bygga till vårt hus. Jag har har stått för det mesta av ritnings- och planeringsarbetet men själva byggandet har vi (jag, sambon och svärfar) hjälpts åt med. Innan husbygget startade snickrade jag mest möbler, hittade bilder på två av dem. Bänken är tillkommen efter ett skriande behov av att ha någonstans att förvara de pappkassar som vi sorterar burkar, kartong, tidingar osv i, blev samtidigt en bra sittmöbel i hallen. Båda möblerna är tyvärr ännu så länge trävita (jag tycker nämligen att måla är såååå trist  ) men snart så skall det också göras. Vill dock inte bara smeta på färg hur som helst utan skulle vilja prova lite olika dekorationstekniker men då måste man ju ha rätt gott om tid...   Ps. jag skall snart börja en studiecirkel för att lära mig svetsa, skall bli SÅ kul. Då kan jag äntligen bygga de där klätterställnignarna till kaprifolen jag har drömt om...
fruberglund
19-02-2007, 12:35
CITAT (Katti med torpet @ 19-02-2007, 12:22) Men ahhhhhh, <span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:red'>VILKEN SNYGG!!!</span></span> Vill oxå ha!!! Vi har heller ingenstans att ställa sånt men en sån snygg kan inte jag bygga det kan jag ju säga direkt Skulle du ju kunna sälja dyrt, ser ut att vara gjord av ett proffs (fast det kanske du är)
ursnygg bänk nu börjar det klia i hammar o såg händerna
Eleanor
19-02-2007, 19:05
Jag är också vansinnigt sugen på att lära mig att svetsa! Har bett svärfar att han ska instruera mig, & hoppas att jag kan göra några projekt till sommaren. Men sen är det ju så mycket annat som jag vill lära mig.... Tiden finns inte riktigt än. Det här med att smida är också sååå lockande, dock är jag inte säker på att jag har kraften till det...  Har ju tittat på Lina som var med i sommartorpet & då blev jag helt såld
Katti med torpet
19-02-2007, 21:14
Yepp, valet stod mellan smideskurs hos Lina eller svetskurs. Bestämde mig för att börja med svetskursen så tar jag Linas smideskurs till hösten Visst är det svårt att få tid till allt man vill göra men jag har genom åren försökt vika viss tid åt något eget. Oftast är det lättast om man kan göra det i kursform för då har man ju betalat pegnar för att gå dit. Skall man göra det i egen regi är det alltid en massa andra måsten som kommer i vägen.
Katti! Shit va' impad jag blev av dina verk. Riktigt proffsiga!! Svetsa känner jag inte för. Möjligen smida. Däremot skulle jag vilja lära mig mer om att gjuta. Har gjort några yngliga små försök med krukor, men de skall jag bespara er. Kanske lägger in en bild någon gång för att bjussa på ett garv.
Katti med torpet
20-02-2007, 12:17
CITAT (Ewa L @ 20-02-2007, 09:00) Katti! Shit va' impad jag blev av dina verk. Riktigt proffsiga!!  Tack för snälla ord från Eva och er andra *rodnar*. Jag är fullt och fast övertygad om att man kan klara av i stort sett vad som helst bara man verkligen vill. Med vetgirighet och upptäckarglädje fixar man det mesta. Se bara på Old Wolfie och det fantastiska jobb hon har gjort! Verkligen något att bli inspirerad av för den som tvivlar på sin egen förmåga. Begränsningarna sitter inte i att man är tjej, de sitter i huvudet och möjligen i svaga muskler men det är ju tillåtet att be om hjälp om man så behöver Sen måste jag väl erkänna att det ibland är lite exta kul att dyka upp i "killiga sammanhang"som köra mc, byta däck eller bygga hus bara just för att man är en ljus liten tjej på 1,5 meter
Katti med torpet
28-02-2007, 23:17
Är ute i torpet och passade på att ta en bild på ett annat skåp jag snickrat. Sidorna är faktiskt av ströläkt, alltså de där tunna bitarna som ligger mellan virket på brädgården. Skräp enl deras syn, perfekt för tunna smidiga väggar enl min, och dessutom gratis  Givetvis har jag hyvlat och jobbat en del med dem men i alla fall... [attachment=65:sängskåp.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|