CITAT (AnitaGg @ 19-02-2007, 21:14)
Som sagt ... lyfter ur den diskussionen ur Suddens tråd.
Har tittat på Cecar Milan i kväll och kikade väldigt noga just på det som Herkules skrev om koppel vid struphuvudet.
Den staffen som var först i programmet visade inga som helst tecken på fysiskt obehag.
Cecar är mycket försiktig och gör bara ett väldigt lätt knyck i kopplet för att avbryta hunden i sin aktion.
Enorm skillnad mot den där skåningen (har glömt vad han heter) som hade noll kroppsspråk och ryckte och slet i kopplet på hundarna mest hela tiden. Även ibland om dom bara stod tyst och stilla och inget gjorde.
Han gjorde verkligen både hundägare och hundar förvirrade.
jag har inte sett alla program med cesar millan men i alla fall ett par där han använder ett halsband som jag inte känner igen som ett "vanligt" halsband utan mer som ett korrigeringsverktyg.
tänkte då jag såg det att han verkar ju vara en hundmänniska utöver de vanliga och varför han då måste använda ett sådant halsband.
jag vet att att jag är överkänslig, men nog tyckte jag att det såg ut som om hundarna tyckte det var obehagligt.
därmed inte sagt att han misshandlar hundar eller så, det är inte det jag menar, tänker bara att han tar en genväg för snabbare resultat. på fel sätt enligt mig då.