CITAT (Ophelia @ 19-02-2007, 21:45)
Ja....och inom ridningen blir man ju aldrig fullärd. Även toppryttarna tränar ju för tränare. Måste ju vara viktigt inom hundsporten att kunna få tips, råd och idéer även om man är van (och definitivt om man är en ovan hundägare).
Jag kanske är försiktig i överkant men jag kan inte se någon förlust i att ha etablerat en bra kontakt med en hundklubb samt människor som är hundkunniga innan jag skaffar hund. Det är ett stort ansvar och själv är jag mycket intresserad av stor hund (bullmastiff). Inte roligt om 50 kg felaktigt uppfostrad hund sätter sig på tvären och kanske blir aggressiv.
nä...sedan finna alltid risken att man "kör fast" i gammla spår och ser inte nya möjligheter för träningen, så feedback av andra är bra
körde fast med en här, som inte ville gå i koppel...använde alla mina vanliga knep och list för att få med henne....icke
två steg, sen lade hon sig ner igen....frågade på en hundsida om tips och fick flera...bl. annat solis dotter, som gav mej ett tips, som var precis tvärt emot det jag använt mej av..(lock och plock)...
testade att nonchalera henne och inte pjoska...tre dar senare gick hon i koppel...
tror jag spädde på hennes rädsla med fjäsket
så kan det gå

ooops...nu har jag occuperat tråden...ska va tyst en stund nu