CITAT (Eleanor @ 20-02-2007, 00:50)
Jag har sånt jäkla sjå med alla löss som jag får på dem
Vad är bästa knepet?? Nån med erfarenhet?
Ska finnas nåt att sticka i jorden som jag hörde nånstans används till bla pelargoner. Vad är det & kan det användas till ätbara saker??
Jag kan inte annat än hålla med. Lössen är mitt största bekymmer. Jag använder de råd jag hittat här på odla som innebär att man duschar plantorna med såpvatten och klämmer lössen för hand, men om man inte håller på med det precis hela tiden så kommer de tillbaka med förnyad styrka. Jag lutar nog också åt att prova nåt mer effektivt i år.
CITAT (Merlin @ 19-02-2007, 23:30)
Nu står Big Jim under huset bästa ljusrör 4 cm hög (synd bara att jag glömda att anmäla mig till tävlingen) Myrtille - det finns kanska andra som också skulle vilja titta på den där länken du hade till den där roliga tävlingen, kanske kan du "länka" igen? Jag har tyvärr glömd den
Du kan fortfarande anmäla dig till tävlingen - skicka ett mail till the chileman bara så lägger han dig till listan. Så kan man fram till april och ändå få ett vinnande exemplar, eftersom det inte är förrän i september som tävlingen stängs. Det handlar alltså om att odla fram största exemplaret av Numex Big Jim och då samtidigt slå världsrekord. Jag har fröer över som jag skänker bort ifall någon mer vill prova på. Skicka PM till mig bara. Här kommer länken:
The Big Jim Challenge 2007