CITAT (Lena i Torslanda @ 20-02-2007, 16:29)
Men snälla ni! Vad är det som är så hemskt med att visa att kroppen inte längre är lika fast som den en gång var. Eller att det putar ut lite här och där.
Det är ingen som ska behöva skämmas över sin kropp och den som är "perfekt" skapt kan kasta första stenen.
Det är väl underbart att få ta på sig det man själv vill utan att fundera över om det är passande för min ålder i andras ögon. Vad är det som är passande i övrigt, är det åldersstyrt vad man får säga och göra också?
Detta förstärker verkligen den osunda kroppsfixeringen.
Vi vill inte ha anorektisk tonåringar men stackars den som är rund och visar sin mage - det ska man inte göra för då är man osmaklig!
Visst ska man vara nöjd och inte behöver man skämmas för att man blir äldre, men att klä sig i extremt exponerande, utmanande kläder när det sladdrar både här och där......Jag blir faktiskt ledsen på hennes vägnar, när jag ser en kvinna som desperat försöker se ut som 25 när hon är 55+.
Likaså tycker jag synd om vuxna kvinnor som uppför sig lika moget som fjortonåringar, så hemskt det måste vara att inte kunna leva i den ålder man är.
Gita