CITAT (Betty @ 20-02-2007, 13:13)
CITAT (emmapemma @ 20-02-2007, 12:35)
Jag har funderat många gånger på att gå med i stockholmskretsen, men de verkar så PROFFSIGA... jag törs inte riktigt

Ta mod till dig och gå med i alla fall!
Jag tänkte likadant som du innan jag gick med i STA, men så gjorde jag slag i saken och gick med ändå, tänkte "Man kan ju alltid gå ur om det inte riktigt är som jag hade hoppats... " Jag har aldrig ångrat mig!
Visst, en del är proffsiga men de flesta är "vanliga trädgårdsmänniskor med ett brinnande intresse". Av dem som är duktiga lär man sig mera - och det är ju ett plus. Och de som vet mindre kanske man själv kan tillföra något - och det är ju ett plus det med.
Man får ju dessutom tillgång till frölistan och och flera andra bra och intressanta saker, se
Länk inte att förglömma växtmarknaderna och alla inspirerande trädgårdsvisningarna.

Det är jag också rädd för - tänk om dom garvar läppen av sig när dom ser min trädgård

Jag är ju tyvärr samlare och mina rabatter är inte alls så där perfekta och genomtänkta alla gånger - jag är en känslomänniska och blandar friskt allefter humör, kommer jag sen på att så här ska det ju inte se ut så tar jag bara spaden och ändrar

Jag beundrar verkligen människor som kan hålla sig i skinnet och har bara ett fåtal genomtänkta plantor på "rätta" platser men det är liksom inte alls jag

Här blandas det friskt! På senare år har jag dock lärt mig vikten av snygga inramningar och tänker mycket mer på tex bladformer och att infoga vissa neutrala element i planteringarna så det finns kanske hopp även för en huller-om-buller-gumma som jag
Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel.
Henry Miller (1891-1980)