Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Till hund och kattägare
          Stefan_S
          Inlägg 18-02-2007, 13:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 116
          Medlem nr: 9 012

- Förstår din katt alt hund vad du säger, dvs förstår djuret ordens innebörd?

- Om djuret inte förstår ordens innebörd, kan det ändå förstå utifrån ditt röstläge/din kroppshållning?

- Har katten resp hunden något minne av vad som hänt för t.ex 3 timmar sen? 3 månader tillbaka?

- Kan en katt resp hund känna ånger för något den gjort?

Vad tror du?

--------------------
          "Carpe diem quam minimum credula postero"

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          KarinWikman
          Inlägg 20-02-2007, 21:09
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 122
          Medlem nr: 7 375

Hundar kan vara mycket känsliga. Har ni försökt med tankeöverföring någon gång?
          Det är mycket spännande att göra och har man en god kontakt med sin hund och hunden är lyhörd så funkar det.

Jag brukade roa mej med detta när det gällde vår senaste hund, en labrador. Han var vår dotters hund, men starkast präglad på mej. Jag har aldrig haft någon hund som varit så intensiv på att "uppfånga" tankar som han.

Ett exempel.....Chester kunde sätta sig framför mej och intensivt stirra mej i ögonen. Jag började tänka på t.ex. "hämta det eller det" alltså olika saker för varje gång och efter en liten stund så reste han sig, viftade på svansen och gick och hämtade just den saken som jag tänkte intensivt på.

Det var enormt spännande och roligt och alltid på hans villkor, det var alltid han som startade hela proceduren, genom sitt stirrade, efteråt så kunde han gå och lägga sig och sova.....jag har fundert mycket på varför det var så lätt med just honom, en av mina cairnterriers var också sådan, men inte alls så säker som labben var.

--------------------
          Puss på söta nosen!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 02:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon