CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 28-02-2007, 22:07)

Stjärnflocka, mycket anspråkslös flerårig växt som är ganska vanlig vid äldre hus + i uppsala trakten brukar den kallas Linnés döttrar, kanske passande med tanke på allt Linnéfirande.
Jag har bara den gamla bonnvarianten som kommer från morfars trädgård (den frösår sig en hel del) men det finns lite mer förädlade varianter i trädgårdsbutiken som är mera sparsamma med spridandet.

Vad skojj med din bild, vi har massor av exakt likadana stjärnflockor vid vårt torp. Jag gillar dem skarpt, och de är ju också fina länge!
Har faktiskt varit inne på att komplettera med några fler från trädgårdsbutiken, just för att de är fina och inte kräver någon skötsel...
Fingerborgsblommor är sååå fint, men de är väldigt giftiga va? Är lite restrektiv med sånt, med tanke på barn!

för Era idéer och tips så här långt! Det är så skojj att hålla på och planera nu vad man ska göra sen när snön är borta, och man kan sätta igång!
Älskar pioner också, och har funderat lite på att anlägga en "pion-djungel" med många pionbuskar som står tillsammans med lite olika blomningstid. Fast jag har inte funderat klart på det... Har ju passion för gammaldags rosenbuskar också
Men som sagt, jag börjar med att planera klart rabatten nu, så tar jag det andra sen..