Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> växthushjälp, skaffa växthus?
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 28-02-2007, 15:41
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

hejsan hejsan

hade tänkt skaffa nån typ av plastväxthus eller nåt med stomme och som ska vara i höjd som en telefonkiosk med ingång . den ska vara hyfsat stort och skydda mot blåst och regn . och tjockplats kanske färgad plast med så den fångar upp solen under hösten/vintern . så vad hittar man att köpa sånt här ? eller om man bygger själv hur gör man ? och vilka material använder man ?

och man ska kunna ta veck huset på våren och sommaren så det ska inte vara där alltid bara under hösten och vintern .

och sen tänkte jag på värme !?

vad finns där att använda ?

skulle gasol funka ? eller finns det fläktar eller annat som gör att det håller över +5c eller strax under men dock frostfritt och det kan inte gå på el utan batteri eller annat då jag inte kan dra el sladdar ditt där .

sååå snälla hjälp .

tack för hjälpen

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          kollba
          Inlägg 01-03-2007, 21:32
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 169
          Medlem nr: 8 755

Jag vågar inte råda dig eftersom det kan bli hur galet som helst.
          Det kan bli alldeles för varmt om solen skiner och du har gasolvärmaren igång. Då behöver du automatiska vädringsfönster.
          Å andra sidan kan det bli så illa att en gasolvärmare inte duger att hålla kylan borta om du har vanlig byggplast, minusgrader och blåst.

Jag skall själv för första gången testa en T-gul värmare på 1250 Watt (köpt hos Willab) nån gång i April - Jag har inte heller tillgång till el vid växthuset. Enligt Willab skall den klara att hålla frosten borta (och kanske lite mer) i mitt växthus, som är på 10 kvadrat och har 8 mm isolerplastskivor, men den klarar knappast av att göra om mitt växthus till ett varmväxthus på vintern.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 01:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon