Medlem
Antal inlägg: 121
Medlem nr: 5 850
Hej,
Köpte stickligar av fuchsia och änglatrumpet, kommer de hinna blomma i år? Hur ska jag sköta fuchsiorna så de blir fina buskar och hur bär jag mig åt med änglarna för att de ska få en hög stam och "trädkrona" Har sett i en trädgård en sådan variant. Där var altså inte stammen delad. Utan en hög stam på ca 2 meter med "krona".
Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
För att Fuchsiorna skall bli buskiga är det viktigt att du "toppar" dem från början Alltså låter 1-2 bladpar (eller fler) växa ut och sedan "knipsar" du av gren(en)(arna) gör så några gånger så kommer de att bli fina. Efter avslutat toppning så blommar det efter några veckor Så jag är övertygad om att dina Fuchsior kommer att blomma i sommar
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Antal inlägg: 928
Medlem nr: 8 580
CITAT (Lady Hamilton @ 01-03-2007, 19:16)
För att Fuchsiorna skall bli buskiga är det viktigt att du "toppar" dem från början Alltså låter 1-2 bladpar (eller fler) växa ut och sedan "knipsar" du av gren(en)(arna) gör så några gånger så kommer de att bli fina. Efter avslutat toppning så blommar det efter några veckor Så jag är övertygad om att dina Fuchsior kommer att blomma i sommar
Är det samma råd för frösådda fuchsior? Hur många blad ska de ha innan man toppar första gången?