CITAT (silas @ 03-03-2007, 10:15)

Är som bäst igång med att planera sommarens härjningar på kolonilotten. Och nu har jag letat i hela cyberrrymden efter allt som har med växelbruk att göra, men inte blir jag klokare för det! Jag har förstått så mycket som att potatisen ska ha en egen ruta, och ärtor och bönor en annan. Så långt allt väl. Men....
- var klämmer jag in tomaterna? Ska dom vara tillsammans med potatisen (snälla, svara nej för dom får inte plats där!)
- västeråsgurkan? den fick vara ihop med tomaterna förra året, och det väl bra. men dom kanske ska ha en egen ruta? eller trivs bättre med något annat?
- sen är det ett gäng smågrejer som jag inte hittar på några listor över växelbruk... mangold, rättika (både till skidor och rötter), morötter, vitlök och svartrot
Åh, jag vore verkligen mycket tacksam om någon kan hjälpa mig att reda ut den här röran! börjar känna mig desperat, och då riskerar det att sluta med ett enda virrvarr på den stackar hårt beprövade kolonilotten....
Hmm, jag knåpar också med det där. Jag satte tomaterna med potaisen, just för att de är samma släkt o inte skulle ta över efter den andra. Odlingsplatsmässigt alltså.
Jag hade girkor på samma ruta som majs, isbergssallt och provade att odla asiatiska grönsaker men det senare gick inte så bra i år. Plus att jag hade majrova på samma ruta. Skördade en. Men skam den som ger sig.
Mangold, morätter o lök hade jag i samma ruta.
Hängde du med??