CITAT (fruberglund @ 03-03-2007, 10:34)

Jo det förstår jag att det inte får ta sån plats på servern Ingemar men jag såg en bild som bara var ca 200x300 pixlar som var förminskad och det är ju inte stort, medans jag såg en som var 500x600 pixlar som inte var förminskad, där undrar jag skillnaden?
Finns det alltså ingen nedre gräns om man nu vill ha en vanlig bild utan förminskning? Tycker det är både finare och lättare om man ser den direkt och slipper klicka. Jag förminskar oftast mina bilder ändå för de är ca 3500x2500 pixlar innan förminskning och det får ju inte plats på våran skärm heller.
Kolla i den här tråden
http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=53161 så ser du vad jag menar, de två första bilderna är stora men min är förminskad och nåt måste de ju bero på

för att du tar dit tid med alla knasfrågor

Det beror på att de större två bilderna är inlänkade från albumen här på Odla.nu, dom kunde legat var som helst på internet och då minskas de ner så de anpassas till designen och man ska slippa scrolla i sidled.
Din bild har du laddat upp från din dator direkt till inlägget och då blir dom alltid så små, max 100x100 beroende på en inställning jag har gjort. Men jag tror jag ska ändra den lite så att man åtminstone kan se vad det föreställer, jag har också börjat irritera mig på att jag inte kan se innan jag klickar.