Vad härligt det låter! Jag påpekar en ganska självklar sak (som jag själv har glömt ibland

): tänk på att ha riktigt fin och smaskig jord så blir dina växter glada! För mej så har fleråriga balkongväxter mått som bäst i dyr "köpejord", fast jag antar att det går bra med kompost och kanske en aning kogödsel. Jag brukar slänga i lite grus och lecakulor så att jorden blir luftigare också.
De där erbjudandena med fem femtioliters-säckar med jord för 100 kronor är lockande, men här hos mej har det inte funkat så bra. I det här fallet tror jag att det stämmer med "ju dyrare desto bättre". Så satsa på en bra grund för växterna

.
Om lådan ska stå med ryggen mot väggen kan du sätta fast en list eller krokar ovanför den och där sätta fast något som skyddar mot vinterkylan (har läst att folk gör så med fiberduk, trasmattor mm). Skyddet ska liksom hänga ner över lådan och så kan man rulla upp det när det blir varmare. Har inte provat själv, men det kanske kan vara något? Vet inte hur det blir med luftcirkulationen där under dock...
Redigerat av Sailor Pluto: 03-03-2007, 14:26