CITAT (Eva 33c @ 05-03-2007, 22:30)

Det var lite det jag tänkte på när jag skrev "jordpåsar".
Ja, det är klart! Jag vete sjutton hur jag tänkte, men jag fick liksom nån slags syn framför mig med påsar som liksom hängde i krukor när du sa jordpåsar...
jag gillade idén med jordpåsar eftersom jag tänker att dom vore ganska lätta att dölja i landet. man skulle kunna sätta gurka emellan dem, och så får gurkan slingra sig över och dölja själva påsarna. Men det är ju sant det där med dränerigshålen och rötterna, det tänkte jag inte på...

hinkar skulle ju funka bättre då. men bli svårare att dölja + att jag tänker att dom kanske välter om det blåser? jag tänkte mig alltså att tomaterna skulle placeras i landet, har ingen vägg eller så som dom kan stå mot. Men man kanske skulle kunna gräva ner hinkarna? i alla fall en bit, typ halvvägs. eller kan rötterna leta sig ut genom dräneringshålen då också?
Jag har fyra rutor som är kanske... 1,5x1,5 meter. tror jag i alla fall, kanske något större. jag kanske brukar vara för generös med utrymmet till mina tomater... men jag har fått för mig att dom vill ha mycket plats... (men jag brukar iofs sätta lite grejer emellan dem också.)