CITAT (Christa @ 06-03-2007, 16:37)

Min erfarenhet är att det är mycket lättare att gå ner de kilon man just gått upp. Har kilona suttit ett tag verkar kroppen mer ovillig att släppa dem ifrån sig. Om detta gäller generellt så är det alltså klokt att att vända trenden så fort man börjar gå upp och inte vänta.
Är det halt och besvärligt så börja med att äta mindre portioner. Har du ätit 3 potatisar tidigare så ta 2 och är 2 en normalportion för dig så ta en. Om det resulterar att du inte blir mätt så koka bönor av torkade bönor och gör en bönsallad med lite olja och kryddor och ha till maten. Bönor innehåller långsamma kolhydrater så man står sig länge på dem.
Muskler förbrukar energi även i vila och dem kan man träna inomhus. Jag har en liten låg pall som jag sätter mig på och reser mig upp t ex 20 gånger när jag får en stund över. Sedan lyfter jag knäna så högt jag kan ett antal gånger. Sedan kliver jag upp och ner på pallen. Sedan är det magmusklernas tur. Dra in och släpp efter tills det känns jobbigt. Träna armarna på något sätt osv. Detta är saker man kan göra medan vattnet kokar upp på spisen eller vid andra tillfällen när man väntar på något.
Mycket bra råd