Ja, det är ju lite svårt att få grep om vad ni egentligen undrar över, tycker inte ni verkar riktigt överens om vilken tid ni vill ha svar på

men från början tyckte jag mig tro att det var tiden på medlemslistan.
Den tiden talar om när medlemmen senast var inloggad i forumet, alltså var här. Om ni går in och kollar under tiden ni är här så ändras den ju efterhand men visar inte exakt klockslag eftersom det skulle kräva onödigt mycket av servern. Om ni skriver eller ej spelar ingen roll, det räcker att ni är här, det kan man ju ockå se eftersom de som aldrig skrivit något ändå har tid en utsatt för senaste besök.
Anledningen till att tiden står där är bla. för att visa att forumet är aktivt, man ser ju hela tiden att här händer det saker.
Dessutom kan ni ha mycket användning av tidsuppgiften på olika sätt. Tex. så vill någon byta namn till ett som redan är upptaget, men en koll i listan visar att den medlemmen inte varit här sedan 2003, då är det inte svårt att övertala mig till att ta bort den medlemmen så namnet blir ledigt.
En annan bra grej kan vara att ni söker i forumet efter något ni är intresserade av, hittar ett förhållandevis gammal fråga någon ställt men inte fått svar på, då är frågan, (nu gäller det ditt specialområde som du brinner för) är det lönt att svara eller var det en fråga från någon som lämnade forumet för flera år sedan, en titt i medlemmslistan ger besked.
Osv. Ni kommer att upptäcka att det finns många bra grejor med den uppgiften i listan.
Och, den kommer under inga som helst förhållanden att tas bort.