CITAT (anna_rispan @ 07-03-2007, 15:40)

Tack Ingemar för svar! Det var precis den tiden jag undrade över. Det är alltså inloggningstid alt. om man kikar på den sidan (medlemslista)??
Men om jag tex bara sitter o läser som anonym en hel dag då är det bara inloggningstiden som syns där??
Har jag förstått rätt då?
Ja de fördelar du nämner låter som bra o vettiga.
Det jag blev orolig för var att det visade senaste tiden för "rörelse på forumet" som någon har kallat det någon gång. Men även om det nu skulle visa även det så är det väl en vanesak kan jag tänka.

Så länge du är kvar i forumet uppdateras tiden oavsett vad du gör här. Tiden stannar på den tidpunkt du lämnar forumet, så om du lämnar forumet 18:00 så är det den tiden som andra kan se sen.
Föresten så behöver man inte lämna forumet i avseendet att stänga ner sidan eller logga ut. Det räcker med att man inte är aktiv på en timme så slutar tiden uppdateras.
Så om du är i forumet på morgonen och lämnar datorn klockan 08:00 men låter sidan med forumet vara öppen på skärmen så kommer ingen att tro att du är kvar utan tiden stannar då 09:00
Sätter du dig sen vid datorn igen på kvällen och klickar på något på forumsidan så är du med igen.