Det finns ett företag ute på ekerö som saluför liknande växthus. De heter Berg&Nycander, hemsida
http://www.bony.se/Jag kollade in berg&nycander samt skånska byggvaror i samband med att jag började leta växthus. Jag antar att kvaliteten är som Juliana på willab på ett ungefär, så om du tycker att Juliana är OK så tycker du förmodligen att de andra är Ok. Jag kollade berg%nyc på trädgårdsmässan förra året, skånska byggvaror kanske är med på mässan också?
Synd att din man sa NEJ. Det gjorde min med när jag visade florum

Män.
Jag undrar bara, hur sjuttsiken hamnar du på 30000? Är det för att du kollar euro-serre4? Kolla in serralux (det finns en utställning i Upplands-Väsby), den jag köpte har bredden 3 meter, och jag jämförde priserna med euroserre 3. Jag tror det är en stor prisskillnad mellan e-s3 och e-s4 (för att inte tala om hur smal e-s3 är). Dessutom måste man ha ett förhöjt om man köper e-s (för att få en normalstor dörr). Serraluxen behöver man inte höja, dörrarna är lika höga på alla modeller. Kan vara värt att kolla upp innan du beställer. Om inte annat saluför Classicum ett billigare växthus, där man kan få denna nockdekoration med (typ Juliana, svartlackerat, i glas).