Tack Emmapemma för ditt svar, jag sitter just nu och letar och letar information om Skånska Byggvaror, Serralux, visst är det Classicum ? Hur stort är ditt växthus och vad kostade det?
Fördelen med Skånska byggvarors är ( jag har kollat på storlek 9,8 kvm, och 12,2 kvm) att det ingår 4 st öppningbara fönster, integrerad sockel, dubbeldörr, och för detta pris 10500-15500 beroende på storlek, får jag också färg på det. Nackdelen är att det bara är 146 cm på lägsta stället..... jag är iof bara 155 lång, och ska ju inte trycka näsan i glaset utan är ju en bit ifrån så för mig funkar det nog ändå. Och jag är rädd för att det kanske känns klent i konstruktionen. För några år sedan läste jag en artikel i en heminredningstidning, där familjen hade valt växthus från skånska Byggvaror just pga priset och var nöjda, men sen beror det ju på vilka krav man ställer, eftersom det blir mitt första växthus vet jag ju inte riktigt.
Har beställt katalog från Classicum via nätet i kväll så jag ska kolla in ditt växthus med och räkna på det.
Snillan
|