Ängsmark? Det finns färdig sådan att köpa både som frö och som en sorts "matta" man rullar ut. Singel och kullersten passar väl också till en stuga kan jag tycka, funderar lite eftersom vi har kompisar med stuga och stor tomt. De har delat in tomten i olika "delar" med uteplats och murad grill och runt omkring lite buskage, en avdelning mot en stenmur och hage har fått ett lågt staket och pergola och där odlas i pallkragar, runt huset stora ytor singel och små stenmurar för att dela av gångar osv. På en stor yta bakom ladan har de planterat en lund av äpplen och plommon, tanken är att gräset där så småningom ska bli mer naturligt. De är inga odlingsfreak som saftar och gör allt själv utan det är bara för husbehov när de är där och grillar och lagar mat eller för att ta hem en påse äpplen på söndagen när de åker till stan.
Koja till barnen kan man göra av pil som man kan köpa i färdiga förpackningar. De sticks sedan ner i en cirkel och binds ihop i toppen. När de sedan grönskar har du fått en koja!
Jag kan i MITT huvud tänka att jag skulle låta naturen närma sig från de olika hållen med vad det växer just där och sedan övergå till trädgård, typ ormbunkar och annat liknande vid muren osv osv... Jisses jag gick igång här på morgonkvisten!

Alla de olika sakerna jag skrivit om kan du säkert hitta i de olika avdelningarna, det finns hur mycket som helst!

Annars får du fråga igen!