Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Växthus Skånska Byggvaror?, någon som har erfarenhet?
          snillan
          Inlägg 07-03-2007, 20:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 134
          Medlem nr: 9 213

Hej
          Nu har jag visat Florums hemsida för maken, det blev blankt NEJ, han vill inte ha ett växthus i trä som kräver underhåll..., satte mig på nytt med Willabs katalog och landar ändå på nästan 30 000 kr. Då ville maken att jag skulle kolla Skånska Byggvaror, och där hittar jag ett växthus som skulle passa bra, beroende på storlek som jag väljer hamnar jag på mellan 11 000-15 500 kr, lackat och klart !

Så nu lutar det åt Skånska byggvaror istället, MEN jag vill givetvis kolla med er på forumet (eftersom jag fick så många bra svar på min förra tråd om Florum) , är det någon som vet om Skånska Byggvarors växthus är av bra kvalitet ?

De har ju sin utställning i Helsingborg och jag bor i Mälardalen, känns lite... långt att åka!

Hoppas någon kan ge mig svar !

snillan

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          snillan
          Inlägg 08-03-2007, 12:32
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 134
          Medlem nr: 9 213

Tack Kerstin Z5-6.
          Bild nr 2 av dina orangeribilder, sommar, är helt ljuvlig, såååå vill jag ha det.......

Jag föll pladask för Florumhuset, men min man är en typisk - jag vet bäst- man ,som dessutom säljer aluminiumprofiler själv, är gammal byggnadssnickare, och jag har tummen precis mitt i handen vad gäller byggnation, och får inte ens komma nära när han renoverar pga detta. Det gör att han misstänker med ganska stor rätta att underhåll hamnar på honom. Sen tror jag att han är yrkesskadad och inget kan vara bättre än aluminium.... Så antingen får jag byta man.....eller val av växthus, eftersom jag är inne på min andra make, så känns alternativ 1 inget tilltalande, han har ju ändå många andra bra sidor, och har hängt med i 14 år, bytesvärde blir nog inte så högt då!

Jag har ringt och mailat runt nu på morgonen och talat med Willab och Classicum, enligt svar jag fått på denna tråd förstår jag att Skånska byggvarors växthus inte går att jämföra med de jag tittar på hos Willab och classicum, vad gäller stadga, och att priset blir därefter.

Men jag måste fråga, nu när du bytt ut glasen i ditt Skånska byggvaror hus är du nöjd med huset då, eller är det lite " rappel " över deras konstruktion ?

Det hus vi tittat på hos Skånska Byggvaror, är en utgående modell, med kanalplast, och maken har kontakter inom glasbranschen så han vill sätta i självtvättande glas, så om det bara är glastjockleken som är bristfällig, så kan vi fixa det men känns stommen klen, då är det inget alternativ. Jag tror att det kommer att luta åt Willab eller Classic iallafall , de går också att köpa utan glas så vi kan fixa det själv.

Snillan

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 17:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon