Tack Kerstin Z5-6. Bild nr 2 av dina orangeribilder, sommar, är helt ljuvlig, såååå vill jag ha det.......
Jag föll pladask för Florumhuset, men min man är en typisk - jag vet bäst- man ,som dessutom säljer aluminiumprofiler själv, är gammal byggnadssnickare, och jag har tummen precis mitt i handen vad gäller byggnation, och får inte ens komma nära när han renoverar pga detta. Det gör att han misstänker med ganska stor rätta att underhåll hamnar på honom. Sen tror jag att han är yrkesskadad och inget kan vara bättre än aluminium.... Så antingen får jag byta man.....eller val av växthus, eftersom jag är inne på min andra make, så känns alternativ 1 inget tilltalande, han har ju ändå många andra bra sidor, och har hängt med i 14 år, bytesvärde blir nog inte så högt då!
Jag har ringt och mailat runt nu på morgonen och talat med Willab och Classicum, enligt svar jag fått på denna tråd förstår jag att Skånska byggvarors växthus inte går att jämföra med de jag tittar på hos Willab och classicum, vad gäller stadga, och att priset blir därefter.
Men jag måste fråga, nu när du bytt ut glasen i ditt Skånska byggvaror hus är du nöjd med huset då, eller är det lite " rappel " över deras konstruktion ?
Det hus vi tittat på hos Skånska Byggvaror, är en utgående modell, med kanalplast, och maken har kontakter inom glasbranschen så han vill sätta i självtvättande glas, så om det bara är glastjockleken som är bristfällig, så kan vi fixa det men känns stommen klen, då är det inget alternativ. Jag tror att det kommer att luta åt Willab eller Classic iallafall , de går också att köpa utan glas så vi kan fixa det själv.
Snillan
|