Hej Kollba Jag har räknat på växthuset och följande tillägg, byta ut enkeldörr mot dubbeldörr, sockel i grönt, två extra öppningsbara fönster, sedan småtillägg, som cylinderlås och en aluminumhylla, sån smal som man sätter efter ena långsidan i grönt, dubbeldörren kostar inkl färg 4850 kr, nu ringde jag Willab idag och då räknar de av kostnaden för enkeldörren från detta pris, så lite billigare blir det. Skälet till att vi vill ha dubbeldörr är att vi förmodligen kommer att använda huset mycket som uterum också och då kan det vara skönt att öppna upp så stor yta som möjligt vid varma dagar.
Samtidigt så vet jag att det växthuset uppfyller de önskemål vi har vad gäller stabilitet eftersom vi varit och tittat på det för drygt 1,5 år sedan. Jag har även fått pris på Serralux idag, och väntar på pris från Willab på stomme utan glas, eftersom maken kan fixa detta på annat sätt. Serralux skulle kosta mig ca 24 000 kr med glas och 20 000 kr utan glas, det känns OK. Hoppas Willab hamnar i samma prisnivå.
Vad säger ni andra om detta med dörren, har ni bredare dörröppning eller har ni en enkeldörr ?
Jag tror som många av er som svarat på min tråd antytt, att det lönar sig att köpa ett riktigt bra hus från början, även om det kostar lite mer just nu, så tjänar jag nog in det i slutänden.
Måste säga att samtalen både med willab och classicum idag, var mycket positiva, det är väldigt bra service, och jag har fått många goda råd angående val av material till tak, och angående murad grund eller inte osv.
Tack alla som svarat ni har fått mig att tänka i olika banor och jag tror att det resulterar i att jag väljer ett hus med hjärta och hjärna istället för plånbok.
Snillan
|