Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Växthus Skånska Byggvaror?, någon som har erfarenhet?
          snillan
          Inlägg 07-03-2007, 20:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 134
          Medlem nr: 9 213

Hej
          Nu har jag visat Florums hemsida för maken, det blev blankt NEJ, han vill inte ha ett växthus i trä som kräver underhåll..., satte mig på nytt med Willabs katalog och landar ändå på nästan 30 000 kr. Då ville maken att jag skulle kolla Skånska Byggvaror, och där hittar jag ett växthus som skulle passa bra, beroende på storlek som jag väljer hamnar jag på mellan 11 000-15 500 kr, lackat och klart !

Så nu lutar det åt Skånska byggvaror istället, MEN jag vill givetvis kolla med er på forumet (eftersom jag fick så många bra svar på min förra tråd om Florum) , är det någon som vet om Skånska Byggvarors växthus är av bra kvalitet ?

De har ju sin utställning i Helsingborg och jag bor i Mälardalen, känns lite... långt att åka!

Hoppas någon kan ge mig svar !

snillan

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          kerstin z5-6
          Inlägg 08-03-2007, 16:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

yaay.gif jag skulle använda min växthusstege -som jag har i Vinterträdgården till det jobbet :)ihopfällbar -stabil , står utan vägg"
          Där är 3,5 m i tak på högsta delen .. o där växer nu mina vinplantor som behöver gallras sick.gif
          målningen skaer ju vart 10 år om inte med längre mellanrum ...sssss:)

Nej jag är inte nöjd med mitt skånska för att jag bytt glas ... finns annat jag retar mej på...
          Specialplopparna" till bubbelplasten , svårigheten att få upp hyllor o amplar är några saker .. taklutet, stommen ...jag vägrar pulsa ut i 3 m snö för att sopa av ett v- hustak i januari..
          Maken har fått det för tomatodling ninja.gif

Sommarbilden -då är 90 % av växterna ute whist.gif därav syns devisen :-ett växthus är alltid för litet oavsett storlek, tydligt

(Om du klickar på mina fotoalbum bredvid namnet på användaren kan du kolla i album, har ett som heter vinterträdgård , om du är intresserad av sånt)
          Kanalplast i tak är jättebra -det har jag i Vinterträödgården , men jag skulle tänka mej för , särskilt om växthuset ska vara en oas -inte bara ett växthus -innan jag satte sådana i sidorna -man ser inte särskilt bra ut -och inte heller in i växthuset
          Fönstertvätt på våren är det väl en av njutningarna -- inte särskilt ansträngande heller smile.gif

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 09:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon