Hej Snillan.
Jag har bara satsat på enkeldörr (originalet) eftersom jag uteslutande skall ha växthuset till att odla i och eftersom jag bara skall odla i hinkar o krukor så behöver jag inte heller trycka in en skottkärra.
9.6 kvadratmeter räcker inte till både odling o mysplats.
Sen undrar jag lite försynt hur du skall få in "citrusträd, olivträd i krukor, vindruvor som klättrar upp mot taket, tomatplantor, kryddor i krukor, doftande blommor i krukor och PELARGONER" samt "ett litet bord och en skön korgstol" på 10 eller var det 12 kvadratmeter du skulle ha ?
Jag tror inte du behöver oroa dig för dina staketslipers.
Om du kör med markduk, grus och helt ny jord så skulle det vara synnerligen märkligt om några gifter skulle lyckas slinka upp i pallkragen.
Sen tycker jag förresten att "gifthysterin" har gått till överdrift. Självklart skall man inte ösa på insektsgifter på grönsaker som skall ätas och inte placera sin odling på mark där giftiga kemikalier hanterats...
Men om ens en bråkdel av hysterin vore sann så skulle jag varit död för många år sedan och den enda förgiftning jag känner av är från snuset, som jag gärna skulle sluta med om jag kunde.
Redigerat av kollba: 08-03-2007, 23:08