Hej!
Som Emma sa så har jag mycket riktigt ett Classicum Serralux, 3x3 m som är rödlackerat. Det är den förhöjda modellen så sidoväggarna är strax över 2 meter. Jag själv är 197 cm lång och här ska du få höra en sak som är kanon med Serralux, man slipper böja sig när man ska gå in. Upp till taknocken är det nog en 275 cm om jag inte minns fel. Det går inte att nå dit utan att stå på något i alla fall.
Jag var också inne på att köpa ett EuroSerre från Willab först men när vi var på Trädgårdsmässan förra året så föll jag direkt för Classicum som också har en kraftigare stomme. Köper du ett hus som är längre än 3 meter så ingår det också en invändig takstol.
Vi betalade drygt 22500 för vårt växthus, sen tillkom kostnader för grunden. El och vatten drog vi själva in så det blev ingen kostnad där. Skuggväven kostade 1800 kronor men är ett måste med glas i växthuset.
Jag lägger in ett par bilder här på hur mitt växthus såg ut i somras. Vill du se mer bilder av uppbyggandet av växthuset och även grunden så kan du kolla i min blogg. Där hittar du även mitt fotoalbum med mängder av bilder av växthuset.
Jag tänkte passa på att lägga till att jag under detta året kommer lägga mer marksten i form av gång till växthuset och sedan ska jag även göra någon slags steninstallation runt pallkragarna där det i dagsläget är gräs.
Kerstin nämnde snö och det har jag inte haft några problem med. När det blivit upp mot 10 cm så har det glidit av taket utan att man behövt göra något själv åt det.
Redigerat av AndreasBlomquist: 09-03-2007, 00:41