Jag hittade detta på nätet
http://www.viivilla.se/gordetsjalv.asp?mod...p;articleid=732 längst ner finns ställen där man kan beställa!
Angående markduk kan jag inte ge något egentligt svar eftersom jag aldrig provat själv. Men jag har läst om det på flera ställen och där har man resonerat som du så det borde funka.
Min tanke är att om du har olika "rum" så kan du få en lägre odlingszon eftersom det skapas mildare klimat med avgränsningar, vet att någon här på Odla håller på med just detta men minns inte vem det är. Prova att söka på mikroklimat eller odlingszoner eller nåt liknande!
Våra kompisar har "inget" mellan de olika rummen, alltså mest ängsmark/gräs eller singel. Man kan ju tänka sig buskage också som avgränsare och utfyllnad. Jag är inte så hemma på vad som växer och trivs i din zon tyvärr men det vet du säkert själv. Titta på buskar som redan finns omkring tomten och fyll på med samma, då vet du att de klarar sig och att de passar in. Nu resonerar jag utefter att ni inte ska jobba så mycket när ni är där utan att trädgården och omgivande natur ska flyta ihop. Spännande projekt!