CITAT (Lars-Olof Arvids @ 09-03-2007, 12:46)

Oj, det var svårt! Kan man verkligen tävla när det finns så många vackra blommor? Vad kan vara vackrare än ett blåsippsbestånd på våren? Eller en äng med sirliga darrgräs, väldoftande nattvioler och ståtliga hässleklockor? Kustarun och kattfot som är så fina i det bohuslänska kustbandet? Eller den läckra rödfibblan, som jag i min barndom tvärnitade för med cykeln och blev påkörd av mamma som kom bakom... Jag tror jag väntar ett tag med att rösta!

Olle

Härligt med så personliga minnen av första bekantskapen med en växt, påkörd av mamma, det lär man ju komma ihåg. Själv har jag sprungit över halva öar i panik över att man nästan har missat sista avgången med färjan hem, för att man har letat intensivt efter en växt. För att inte tala om när man har krypit på alla fyra i rikkärr och granskat varje cm efter majvivor och lustiga maskrosor. Visst kan man bli tagen av mycket. Så det är ett svårt val.
Tyvärr är det väl inte alla förunnat att få ha upplevt alla de växter som är med i tävlingen. Men själv är jag väldigt förtjust i backsippan