Jag tycker också att Florumväxthuset är klart snyggare än aluminium, men som jag tidigare har skrivit, har jag en underbar make, men oerhört envis, och jag är så glad bara jag får till mitt växthus, det kommer ju att krävas en hel del arbetsinsats av honom att få det på plats, men rent personligt så skulle jag valt träväxthus, dessutom ser du ut att vara underbara färger på de florumväxthus jag sett på bild. Prismässigt hamnar de i nivå med Classicum och Willab, har nu fått priser från båda.
I en annan tråd frågade jag om Skånska Byggvaror och jag har talat med dem idag och det är helt nerlagt med deras växthus, eftersom jag önskar en stabilare konstruktion.
Angående grannar så har jag läst att om växthuset hamnar 4,5 m från tomtgräns behövs inget bygglov eller tillstånd, vi frågar nog ändå för grannsämjans skull, men vi har väldigt bra grannar åt det hållet. Sen slängde jag ut en fråga i någon av de trådar jag har om växthus, angående höjning till 15 kvm utan bygglov, är det någon av er som hört något om det? Läste om det förra året och tror att det skulle ändras i år eller 2008.
Snillan
|