CITAT (Jonas70 @ 09-03-2007, 08:25)

Merlin, du verkar ha ett stort intresse för kryddor, men även stor plats kan jag tänka mig

För det lilla kryddlandet så är det nog svårt att få plats med alla dina förslag.
För övrigt hör inte Libbsticka hemma i en liten kryddtäppa eftersom den blir oerhört stor.
Nja stor och stor

jag har en kryddträdgård på ungefär 20 kvm och ett särskilt område där jag låter myntorna härja fritt. Sen har jag ett eget land för timjan eftersom den vill ha så torrt. Libbstickorna får hållas bakom mitt förråd i norrläge men dom trivs bra där trots att dom får bara lite morgonsol, dom blir ett par meter höga och en meter breda hos mig i zon 3-4. Fröna fick jag av en fd granne som är har fått fröna från Rumänien - det är en kanonbra och storväxt sort som överlever allt

Många kryddor har jag som häckväxt kring köksträdgården, isop, salvia, åbrodd, engelsk skräppa mm så dom tar inte så mycket utrymme

Mellan libbstickan växer slizun och det hela avgänsas av en citronmelisshäck och så har jag ett land för min samling perenna lökväxter. Annars pressar jag ner en och annan krydda i perennrabatterna också....
Redigerat av Merlin: 09-03-2007, 18:34
Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel.
Henry Miller (1891-1980)