Kamilla z7: Varför skulle du hellre ha tagit ett florum istället för euro-Serre, för att det är snyggare (för det är det) eller av något annat skäl ?
Jag har precis tillsammans med maken bestämt mig för Euro-Serre 11,7 kvm i grönlack, vi har ju inte beställt ännu, men bestämt oss av alla de alternativ som jag nu fått från olika leverantörer. Så jag hoppas att du är nöjd med växthuset för övrigt, väntar ivrigt på svar. Jag hade tänkt vänta ett år till med inköp av växthuset, men detta forum och alla underbara bilder som ligger i era album, gör att jag vill ha det nuuuuuu.
Torvan: Som jag skriver ovan, så är Florumhuset verkligen snyggt, maken är inte orolig för att sätta ihop det, han är utbildad byggnadssnickare, men jobbar som säljare för aluminiumprofiler mm. det är skälet till att han vill ha aluminium, han tror att det är så mycket mindre underhåll på det, och besserwisser som han är så går det tyvärr inte att ändra på hans åsikt, det ligger i hans gener....., han har dock många andra goda sidor, så jag har bestämt mig för att behålla maken och köpa aluminiumväxthus, istället för tvärt om, byta ut honom och ta Florumhuset (lite lockande kanske... nej !)
Jag vill samtidigt passa på att tacka ALLA er som gett mig era synpunkter både i denna tråd och även den om växthus från Skånska Byggvaror, då jag genom alla era svar, kunnat komma fram till att den nog blir köp av Euro-Serre, mycket beroende på att tjejen jag pratat med var oerhört engagerad och intresserad och kom med många goda råd, hon ringde till o med upp mig idag och ville stämma av innan hon skickar offerten, sen fick jag priset per telefon så länge.
Jag är så himla glad, för till våren har även jag ett växthus.......som jag väntat på i 1,5 år nu, utan att komma till skott, tack för detta forum !
Snillan
|