Vi har ett liknande problem, vårt hus ligger direkt vid trottoaren och grannskapets alla hundar kissar möt husväggen.
Vad gör man om man inte råkar stå i fönstret eller vara utanför när hund/husseskrället passerar? Funderar på att sätta upp en skylt på huset, jag menar hur svårt kan det vara att dra hundrackan 2 meter längre fram där det finns häckar och buskage?! För att inte tala om hundbajs! Hela gången intill huset är full med högar, man får gå i sicksack för att undvika dem. Örrk! Tycker inte man ska ha hund om man inte gitter hålla ordning på den och efter den! Just det här området i stan klagas det mycket på när det gäller hundbajset och min högst privata teori är att det bor väldigt många gamlingar här som precis orkar gå runt kvarteret med sin lilla vovve men antagligen skulle få en infarkt om de försökte böja sig fram för att plocka upp efter den...

Kommunen är väl medveten om problemet eftersom det skrivs insändare stup i kvarten men de gör inget. Tror inte det finns någon på kommunen som sköer sådant, tyvärr. Om du hittar en snygg skylt med en bra text får du gärna höra av dig så gör jag detsamma! Längre bort i gatan har någon en skylt på sitt staket men den är så ful och larvig så en sådan vill jag inte ha. Ursäkta utbrottet!