Jag har själv hund och vi 'tränar' att gå fot just när vi går på vägar där det finns hus...
Skulle aldrig falla mig in att låta hunden kissa på andras tomter...det går att styra hunden när det gäller kissandet men det kan vara svårare med bajsandet...är hunden bajsnödig så är han...men jag plockar
alltid upp efter honom... förutom en gång när han hade diare (visste inte att han var dålig i magen)...tog upp så mycket jag kunde och sedan plingade jag på hos dem där Ludde råkade bajsa och sa som det var...och de vart överlyckliga över att det fanns så snälla människor som orkade 'besvära' sig för att tala om...de drog ut trädgårds slangen och spolade rent...(det råkade nämligen vara på precis där man skulle gå)...
Men vi har en polis familj som bor i detta område och de skaffade en till schäfer i sommras så nu har de två...de låter han hunden få gå och pinka överallt...alltså han
går verkligen och pinkar...grannarna mittemot har satt upp en papperslapp på deras staket om att de inte ville att man skulle använda deras tomt och staket som toalett... det fungerade bra ända tills texten regnade bort ... nu är det lika igen...man tycker att polisen borde veta bättre än att låta sina hundar gå och pinka överallt...tänkte på hur människor som pinkar ute hur som haver får ju böter...
Hoppas att det löser sig...
Redigerat av Floppy: 10-03-2007, 16:16