Tack för era svar! Till att börja med kommer jag att sätta upp en LAMINERAD lapp, så att texten stannar kvar oavsett väderlek

. Om det inte lyckas kommer jag att lurpassa på hundägarna och säga till dem snällt och vänligt. Om det ändå fortsätter så blir det en insändare i lokaltidningen. Jag hoppas att det inte ska behöva gå längre (då måste jag köpa en stor vattenpistol och spruta kallt vatten på husse/matte i inlärningssyfte

). Ska också försöka kolla upp vad kommunen tycker, som Fenja skriver kan det ju faktiskt vara en sanitär fråga. Tänk på alla barnfamiljer som har nedpinkade staket...
Faktiskt så plockar folk upp hundbajs här, tack och lov. Om det låg sånt vid staketet skulle jag bli förbannad. Det är just det här skvättandet som stör. Att hundar kissar på asfalten nedanför staketet gör mig ingenting. Det varken syns eller märks, till skillnad från gula ränder...
Helen i Skåne, jag förstår ditt rytande! Ni måste ha det väldigt jobbigt med en vägg som tjänstgör som offentlig hundtoalett...