CITAT (Gossen Ruda @ 08-03-2007, 07:55)

Jag tycks bli missförstådd vad jag än skriver.

Jag betraktar inte religiösa personer som idioter eller på annat sätt dumma utan mer vilseförda. Vilseförda av andra människor eller böcker. Det låter ju bra med hela gudstron, man får reda på vad man skall göra och hur allt hänger ihop. Det är bara det att om man granskar det hela kritiskt är det inget som stämmer. Jag är inte nöjd med att få ett svar om inte svaret stämmer in i verkligheten.
Och andra kan se dig som vilseförd, Ruda. Vilseförd av den tro vi kallar vetenskapen

Det är ju så det är när man funnit en ståndpunkt som man är övertygad om att den är sann. Du har hittat din, jag har hittat min, liksom så många andra här och är man helt övertygad om något så ser man lätt oliktänkande som vilseförda på ett eller annat sätt.
Men vad som är 'den absoluta sanningen' tror jag inte vi någonsin kommer att få veta. Det är kanske lika bra det, jag vet inte.
Men dina tankar och argument är viktiga, liksom mina o alla andras. Fanatism är alltid farligt dock, i alla former och det är oerhört tragiskt när barn blir lidande av det. Och tyvärr alldeles för vanligt

Jag vet inte vad det är jag vill säga riktigt... JO, det här: jag tror att anledningen till att du blir missförstådd är att du skriver utan ödmjukhet om sådant som är oerhört viktigt för många. Du uttrycker dig med absolut säkerhet att du har rätt. Vilket innebär att de som tycker eller tänker annorlunda automatiskt känner sig anklagade för att ha fel.
En diskussion är alltid uppfriskande och kan vara väldigt givande. Det är intressant att se saker ur olika perspektiv tycker jag och personligen tycker jag inte att du hoppar på någon. Det är uppenbart att det inte är din avsikt.
Jag kanske är helt ute o cyklar och har missförstått hela situationen här... Är öppen för det. Det här var bara tankar o reflektioner jag gjorde, innan jag ens hällt i mig hela morgondosen kaffe... Fanatism är
otäckt tycker jag (och har ingenting med Gossen Ruda eller någon annan här inne att göra).
Go'morron/ Airamya-som-nog-ska-försöka-väcka-några-hjärnceller-till