CITAT (Gillan @ 13-03-2007, 08:47)

Okej Netha! Jag lade bara ihop vad sjukvårdupplysningen i Värmland sa på radion igår med vad jag läste i artikeln. Och fick det till att det var ungefär liknande problematik. Dumt av mig kanske. Att det sen finns folk som kanske inte måste ha akut hjälp har ju inte med situationen att göra. De som är i behov av hjälpen måste ju få den. Det är i alla fall min tanke.
Och det där med att svullna upp i ansiktet pga allergi...........kan verkligen bli allvarligt. Det vet jag av erfarenhet. Vår dotter hade svår gräsallergi när hon växte upp........svullnade upp i hela ansiktet och spred sig ner på halsen. Hon hade inte andnöd, men sjukvården sa alltid att vi skulle skynda oss pga att man aldrig kan vara säker. Det skulle kunna vända och gå inåt.
Men samtidigt så är det ju inte ett specifikt fall som hela problematiken handlar om. Det handlar ju om hela sjukvårdssituationen.
Precis... så skrev jag ju också i första inlägget... Sjukvården haltar och det saknas resurser i Primärvården alltså blir det rundgång.
Ang svullet ansikte... jo vi har fem st i familjen som råkat ut för detta många ggr så jag är väl medveten om att sådant
kan men behöver inte bli så allvarligt att det kräver ambulanstransport.